חיפוש
פעולות
Skip Navigation Linksעמוד הביתחשוב לדעת5 טיפים לשמירה על הבריאות בסתיו הקרוב

5 טיפים לשמירה על הבריאות בסתיו הקרוב

שמירה על הבריאות חשובה כל השנה, אבל בסתיו הקרוב, כשהקורונה עדיין כאן, חשוב במיוחד לסייע לגוף לשמור על עצמו מפני נגיפים וזיהומים. אז מה אפשר לעשות כדי לשמור על הבריאות בעונת השלכת?

 

הסתיו הקרוב עומד בסימן של שמירה מוגברת על הבריאות. סתיו היא עונה שמגיעה עם תופעות כמו הצטננות, שיעול, ואפילו שפעת ומחלות נוספות בדרכי הנשימה. השנה, בצל קורונה, הצורך לשמור על הבריאות בעונת הסתיו הכרחי מאי פעם. לפניך 5 טיפים שיעזרו לך לשמור על הבריאות, גם בסתיו הקרוב.

1. להקפיד על כללי ההיגיינה ועל ריחוק חברתי
אם נחתת כאן אחרי שהות ממושכת במאדים וכבר הספקת לרצות שבועיים של בידוד, בטח שמת לב לכל האנשים עם המסכות ברחוב, לג'ל לחיטוי הידיים שנמצא בכל כיס ולדיבור הבלתי פוסק על הגבלות. לא נעבור על אירועי 2020 במלואם, אבל רק נעדכן אותך שיש מחלה בשם קורונה שהתפרצה בחורף, נשארה איתנו גם בקיץ וככל הנראה תלווה אותנו לפחות בסתיו הקרוב.

הסתיו הוא לא החבר הטוב ביותר של המערכת החיסונית שלנו גם בלי קורונה. המערכת החיסונית עדיין לא התחזקה דיה ויש סכנה מוגברת להידבקות במחלות זיהומיות, במיוחד אצל אנשים בסיכון. לכן ההקפדה על כללי הריחוק החברתי של 2 מטר זה מזה, חבישת מסכה ושטיפת ידיים, חשובה כמו שלא הייתה חשובה מעולם.

2. לאוורר חדרים ולצאת החוצה
חדרים סגורים הם אף פעם לא דבר מומלץ, בטח לא בתקופת הסתיו. שהות ממושכת בחללים סגורים, חושפת אותך לחיידקים, גורמת לגוף שלך לייצר פחות ויטמין D עקב חשיפה מועטה לשמש וזה עוד לפני שדיברנו על ההשלכות הנפשיות של שהות ממושכת בין ארבע קירות. יציאה מהבית יכולה למנוע תופעות נוספות שאינן רצויות שחוזרות עם בוא הסתיו, כמו עליה במשקל למשל.

3. הסתיו זה הזמן המושלם לפעילות גופנית
ואם כבר יוצאים מהבית, אז למה לא לקחת את הבריאות בשתי ידיים (ורגליים) ולבצע פעילות גופנית? שנייה לפני שהחורף מגיע, זה בדיוק הזמן לנצל את החום שנשבר ולצאת לריצות, להליכות ולהשתמש במתקני הכושר הציבוריים הרבים שפזורים בארץ.

טיפ קטן לאוהבי הצלילה החופשית, צלילת המכשירים והשחייה בים - התקופה האופטימלית לצלילות בים התיכון היא בין החודשים ספטמבר לדצמבר. בתקופה הזו טמפרטורת הים עדיין גבוהה עקב הקיץ הארוך, מה גם שהים שטוח ורגוע רוב הזמן.

4. להקפיד על שתיה מרובה
הירידה בטמפרטורה לא אומרת שצריך לרדת בכמות המים ששותים ביום, על אחת כמה וכמה כשהאוויר בסתיו כל כך יבש. בקיץ תחושת הצמא מלווה אותך ויושבת טוב טוב בתודעה שלך לכל אורך היום. בסתיו לעומת זאת, חשוב להקפיד על שתיית 8 - 12 כוסות מים ביום, כך שהגוף יתפקד בצורה מיטבית. שתיית שתי כוסות מים בבוקר תכניס את הגוף לפעילות בשלב מוקדם ותסייע למערכות השונות בגוף לתפקד כבר מהשלבים הראשונים של היום, מעבר לעובדה שפעולה פשוטה כל כך יכולה למנוע כאבי ראש מעיקים ואפילו התייבשות.


5. להוסיף ברזל וויטמין C לתפריט היומי
אחרי קיץ ארוך בו סביר להניח שנמנעת מאכילה מרובה של מאכלים עשירים בברזל (כמו בשר וחומוס למשל), זה הזמן להשלים את הפערים ולשלב מזונות עשירים בברזל לתפריט היומי. חוסר בברזל יכול לגרום לאנרגיה נמוכה, לקושי בריכוז ולעייפות. מאכלים כמו עלים ירוקים, פירות יבשים, דגנים, חלמון ביצה, דגים ובשר, יסייעו לגוף שלך לקבל את כמות הברזל הנחוצה לתפקוד תקין. מעבר לסגולותיו הבריאותיות של ויטמין C, הוא גם מסייע לגוף לספוג את הברזל, כך שמומלץ לשלב גם אותו בצורה טבעית או כתוספת במידת הצורך, לאחר התייעצות עם רופא.

איילון נאמנים מאחלת לך סתיו בריא ומזמינה אותך להירשם לניוזלטר שלנו ולקבל מאיתנו עדכונים על כל מה שחדש ומעניין בעולם הפיננסים, הביטוחים והפנסיה, ישירות למייל.

אנחנו כאן בשבילך

אנחנו כאן בשבילך
איך קוראים לך?
מה כתובת המייל שלך?
Phone Pref
מה מספר הטלפון שלך?